träning ?!

hejsan !
jag har presis läst ett pogram om hur man ska göra för att bli lite smalare och starkare till sommaren.
man tar inga abletter eller någonting och det är ett sunt sätt att gå ner i vikt på !
smart va och jag tror att jag ska följa det faktiskt.
jag tänkte lägga upp schemat på bloggen vilket jag tycker är bra kanske tipsar anndra som vill !
och det är typ i fyra veckor , men det är ju så att jag inte har
så många saker jag kan göra med en arm men jag känner ändå att det kommer att gå bra.
jag kommer ju inte att behöva cykla jag kan ju liksom gå och springa för då behöver jag ju inte armarna smart va
`?????????????????
joo jag tcker att det är rätt så smart faktiskt men jaa vi får se hur det går jag kommer säkert
att fuska typ hela tiden .
men det är ju så jag kan ju inte bara gå ut och gå jag måste ju äta nyttigt också .
puss

Vecka 1: Mer vardagsmotion

Det här behöver du: Stegräknare.

Så gör du: Innan du kör i gång: Kolla under några dagar hur många steg du tar per dag. Räkna ut ditt dagliga steggenomsnitt (t ex 6 000 steg per dag).

Fortsätt med: Att gå och röra dig som vanligt i din vardag, t ex 6 000 steg per dag.

Lägg på: 3 600 steg (sammanlagt 30 minuter) utöver steggenomsnittet. 3 600 + 6 000 = 9 600 steg per dag.

Det här får du: Ökad fettförbränning på direkten. Minskat midjemått, mental förberedelse att röra dig och ta i mer. Frisk luft.

Vecka 2: Vardagsmotion + kondition

Det här behöver du: Träningsskor, ombyteskläder.

Fortsätt med: Den utökade vardagsmotionen (3 600 extra steg/dag) från vecka 1.

Lägg på: 1 konditionspass (30 minuter) 1 gång under veckan.

Så gör du: Gå, jogga, gympa, motionscykla osv – du ska bli flåsig och svettig.

Det här får du: Bättre kondition efter bara någon vecka. Mer ork, färre förkylningar, mindre bilringar.

Vecka 3: Vardagsmotion + kondition + kondition

Det här behöver du: Träningsskor, ombyteskläder.

Fortsätt med: Utökade vardagsmotionen från vecka 1, konditionspasset från vecka 2.

Lägg på: 1 längre konditionspass (60 minuter) 1 gång under veckan.

Så gör du: Gå, jogga, gympa, motionscykla osv intensivt i 30 minuter, lugnare tempo i 30 minuter = 60 minuter totalt.

Det här får du: Högsta konditionseffekt. Snabbare viktminskning, bättre flås och hälsa.

Vecka 4: Vardagsmotion + kondition + styrketräning + kondition

Det här behöver du: Träningsskor, ombyteskläder, gummiband.

Fortsätt med: Utökade vardagsmotionen från vecka 1, 30 minuters konditionspass från vecka 2, 60 minuters konditionspass från vecka 3.

Lägg på: 1 styrketräningspass. Se exempel på övningar i nya numret av MåBra.

Så gör du: Du börjar styrketräna för att bygga fettslukande muskelmassa. Efter de här fyra veckorna kan du varva 1–2 konditions- och 1–2 styrketräningspass per vecka. Försök att hålla dig aktiv i vardagen och att träna 2–3 pass per vecka.

Det här får du: Mer muskler, snyggare kropp, en effektivare viktnedgång.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0