ridit meggie och rufus !

hejsan alla sööta och underbara !  jag sitter nu hemma efter en lång dag i stallet . jag orkade inte blogga idag för jag har en så slö dator att det är jätte jobbigt att sätta igång .

jag har presis ätit en helt underbar middag för jag åt kyckling spett med jordnötssås för jag har inte ätit det på typ tre år för min lillebror victor kan inte äta jordnötter han dör om han får i sig det . så man kan inte riktigt ha det i huset om ni förstår :D

jaja nu ska jag berätta lite av vad jag har gjot idag. fösrt red jag meggie och det var super kul . jag tränade på att hon inte skulle dra så mkt som hon brukar göra så det var en bra övning för henne liksom . efter det så red jag rufus ( en liten fjording blandning ) . vi hade markarbete och det var lydnads övningar mycket roligt . jag trodde att jag skulle rida basil men det var någon i gruppen innan som inte kom och hon skulle rida rufus och han behövde gå så att jag fick ta honom istället och det tyckte jag var bra för basil är så himla seeeeeeeeeeeeg ! vi gjorde en övning med först travbomar , i mitten var det ett "hinder " och efter det var det travbommar igen . man var tvungen att ha kontroll och typ kunna samla ihop hästen hela tiden . sen hoppade vi ett LITET hinder på en volt . det gick bra för då sänkte jag händerna vilket andrea tyckte gjorde sprången perfekta typ :)

hmmm.... nu tror jag att jag ska gå och ta lite M&M haha ;) puss


obs "gammal" bild <33 :D

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0