oturs dag

haha jaa idag har det verkligen varit en riktigt oturs dag . först så måste jag gå upp jätte tidigt för att jag ska åka med pappa som inte tänker åka för sent för att det tydligen ska vara för halt på vägen , så att det skulle ta dubbelt så lång tid att åka till skolan och lämna mig och victor . sen då ringer mamma när hon presis har åkt iväg och säger att hon ligger i diket vid säby vi ba va :O här kommer lite bilder som jag tog då :



jaa man ser inte bar alls på bilden men det som blinkar där nera i diket är då mammas bil och sen är det mamma som står där med rexlex sak på sig . men sen var det ngon som hade kört av vägen lite efter mamm aoch han hade sovit i bilden när han körde och då ringde någon och sa att någon hade svimmat vid rattan men han kom upp innan dom han komma med ambolanser och så . men då tog dom fel så det kom ambolanser brandbilder och poliser till mamma och helikoptrar haha :P hon var till och med på radion !


sen bar det av till skolan när vi hade lämnat mamma i snödrivorna . vi lämmnde victor först och det gick bra det var ing krockar på vägen dit ( som tur var ) . kom till skolan hade so , idrott, no, matte och slöjd idag . det gick bra på alla lektioner men jag har börjat bli lite " tonårstrött" som mamma säger så jag orkar ingenting blir trött så himla snabbt, ! här kommer bilder från skolan :


alva sitter och pratar om någonting på son och jaa hon verkar inte tycka att det är jätte kul att vara med på foton :)



dumma alva som förstörde min fina bild ( ska be carro att skicka den som vanligt till mig igen hihi )

sen skulle vi ha slöjd och det är ju inte derekt mitt favorit ämne om man säger så .. men som tur var skulle elin till sjuksyster och hon ville inte gå dit själv så jag hängde på :) så japp jag satt där när skolsyster tittade på hennes arm och knä sammtidigt passade jag på att ta lite foton som kommer här :



elin visar vart hon har ont haha det är bra att vara tydlig !



fina lilla jag som sitter och väntar !



elin och hennes lilla knä samt skolsystern :)

sen fortsätter oturen med att när jag ska ta bussen så om ni vet vart rosenmalm ligger så finns det en väg upp när man ska åka till håkans väg . där fastnade våran buss där man väljer vilken backe man ska in till ( där man kör in till alva blockerade den ) asså det var helt muppat . jag fick gå till mammas jobb och vara med cilla medans jag väntade på att mamma kunnde komma . jag fick åka hem med dennis om jag ville men jag och mamma skulle ju ändå till stallet så jag sa nej tack men tack ändå då sa han okej :P här är då bussen :



den blockerar vägen för en kille som ville komma fram .



sitter fast i snön !



jaa den sitter där den sitter !



som sagt ...

sen så åkte jag och mamma mot stallet . och då kommer nästa otur . när vi kommer till ålstäket så är det helt stilla alltså en kö som står helt silla . och jaa där sitter vi och kommer ingenstans där satt vi i ca 45 minuter innan det släppte och vi kom därifrån . efter det tog vi ut engar för att kunna äta i stallet. nu kommer nästa otur. när vi kommer till evlinge vägen så har 462 fastnat i snön den också så vi får backa ut till stora vägen . sen skulle vi åka in i området och åka runt liksom . men vi hittar inte där så mamma fick ringa min ridlärare andrea haha jaa så hon fick gayda oss samtidigt som longsherade sambo. :P

sen skulle jag rida och jag fick dennis . vi skulle hoppa och han kan ingenting andrea sa att det var ett under att han ens kom över bommarna för han hade ingen aning om vad han gjorde . han fattade ingenting han bara gick och snubblade så det gick inte så bra för oss haha men jag kommer inte behöva ha honom på hoppningen som tur är . men han kommer nog att bli rolig med mkt träning !

puss ! det vart ett långt inlägg men det är för att jag är så dålig på att uppdatera :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0